گروه کاربران لینوکس دانشگاه شهید مدنی آذربایجان

لاگ دانشگاه آذربایجان :: Azarbaijan University Linux User Group

گروه کاربران لینوکس دانشگاه شهید مدنی آذربایجان

لاگ دانشگاه آذربایجان :: Azarbaijan University Linux User Group

1- ویرایشگر Atom

بدون شک این مورد بهترین انتخاب من هست.شاید به این دلیله که من علاوه بر یک مدیر سیستم (System Administrator)  بودن، یک توسعه دهنده نیز هستم. وقتی این ویرایشگر توسط GitHub ایجاد شد من اونو از بین بردم.

اتم به راحتی قابل گسترش از طریق بسته های اضافی است که در میان چیزهای دیگر از جمله تکمیل خودکار کد برای انواع مختلف زبان ارائه می شود: قابلیت های FTP و پیش نمایش داخلی مرورگر

2- NextCloud

NextCloud  به عنوان "خانه امن برای تمام اطلاعات خود" توصیف شده که به عنوان یک پروژه جداگانه توسط یکی از اولین همکاران OwnCloud آغاز شد.

با وجود رقابت میان NextCloud  و OwnCloud به نظر می رسد که NextCloud پیروز شود و با OwnCloud به عنوان یک راه حل خصوصی برای دسترسی و به اشتراک گذاری فایل ها، تقویم ها و مخاطبین خود باقی بماند و با آن رقابت کند.

3- Celestia

از آنجایی که حتی مدیران سیستم و توسعه دهندگان به دیوانگی نیاز دارند، می توانید از Celestia (یک برنامه آزاد نجومی سه بعدی) برای هدایت جهان استفاده کنید.

در مقایسه با سایر برنامه های Planetarium ، Celestia به شما اجازه می دهد تا در سراسر منظومه شمسی و کهکشان، نه فقط در سطح زمین سفر کنید. به بی نهایت و فراتر از آن!

4- Free RDP

اگر وظایف مدیریت سیستم شما شامل مدیریت سرورهای ویندوز از طریق پروتکل Remote Desktop Protocol (RDP) باشد، FreeRDP یک ابزار است که حتما آن را آزمایش خواهید کرد.

این مورد توسط توسعه دهندگان آن ، به عنوان یک مشتری RDP برای سرویس های ترمینال ویندوز توصیف شده است. این پروژه در GitHub میزبانی می شود، بنابراین اگر بخواهید میتوانید با آن همکاری داشته باشید.

5- Fly Spray

باید تاکید کنم که اگر شما در حال جستجو برای راه حل رفع اشکال و مدیریت پروژه هستید، Flyspray به درد شما نمیخورد ، ابزار مبتنی بر وب توسط Apache دقیقا همان چیزی است که شما نیاز دارید و این فقط حرف من نیست: حتی ArchLinux از Flyspray برای ردیابی اشکال استفاده می کند.

این سرویس MySQL یا PostgreSQL را به عنوان سرورهای پایگاه داده پشتیبانی می کند و قابلیت رأی گیری، اعلان های ایمیل (نیاز به یک سرور ایمیل جداگانه برای نصب و پیکربندی) و ثبت نام در (SSO) را با استفاده از حساب های فیس بوک یا گوگل دارد.

6- GNUCash

اگر از یک صفحه گسترده برای پیگیری امور مالی شخصی، خانوادگی یا کسب و کار خود استفاده کرده باشید، ممکن است وقت آن باشد که یک راه حل مناسب تر مانند GNUCash را امتحان کنید.

این نرم افزار حسابداری FOSS اجازه می دهد تا شما اطلاعات کاملی درباره ی حساب های بانکی، هزینه ها و درآمد خود و حقوق گمرکی داشته باشید، رابط کاربر پسند آن علاوه بر اصول حسابداری جامد GNUCash است که در زیر هود استفاده می شود.

7- LogicalDOC

هدف آن ارائه یک روش با کیفیت بالا برای به اشتراک گذاشتن اسناد تجاری و پرونده ها در هزینه کم و امن است.

علاوه بر این، LogicalDOC به شما اجازه می دهد تا از طریق نقش های امنیتی دسترسی به این منابع را کنترل کرده و به راحتی از طریق کنترل نسخه ها پیگیری کنید. LogicalDOC را می توان هر دو در یک کامپیوتر واحد در حالت مستقل، در یک سرور اختصاصی به عنوان یک سرویس مشترک، یا به عنوان یک نرم افزار به عنوان یک سرویس (SaaS) نصب شده است.

8- Blender

اگر شما در حال توسعه بازی، ویرایش ویدئو، و یا مدل سازی سه بعدی هستید، مطمئن هستم که باید درباره این ابزار شنیده باشید. اگر شما هر یک از این فعالیت ها را به عنوان یک سرگرمی یا تغییر شغلی در نظر می گیرید و درباره Blender شنیده اید، مطمئنا وقت آن رسیده است که آن را بررسی کنید.

شما این نرم افزار را فقط در Linux , MacOS , Windows میتوانید اجرا کنید.

9- DVDStyler

DVDStyler یک نرم افزار صوتی و تصویری FOSS DVD است که به شما اجازه می دهد دی وی دی های زیبا و حرفه ای با فایل های ویدیویی و تصویری خود ایجاد کنید.

به همین ترتیب، DVDStyler به شما این امکان را می دهد که منوهای خود را ایجاد کنید یا از داخل آن ها فایل های زیرنویس و صوتی را اضافه کنید و از فایل های ویدئویی در فرمت های مختلف استفاده کنید.

10- OSQuery

همانطور که نام آن نشان می دهد، OSQuery دسترسی به اطلاعات سیستم در زمان واقعی را در قالب جداول و رویدادهایی که می تواند با استفاده از نحو SQL مشابه از طریق یک کنسول پرس و جو تعاملی مورد پرسش قرار گیرد، فراهم می کند.

با استفاده از OSQuery، می توانید سیستم خود را برای انجام تشخیص نفوذ، تشخیص یک مشکل یا فقط برای تولید یک گزارش از عمل خود کشف کنید - همه در نوک انگشتان خود با استفاده از یک ابزار واحد.

اگر شما حداقل یک درک اولیه از SQL دارید، اطلاعات مربوط به سیستم عامل با استفاده از جداول ساخته شده در OSQuery، یک تکه کیک می شود.

 

نیاز به یک دلیل دیگر برای متقاعد کردن شما به استفاده از OSQuery هست؟ این برنامه توسط افرادی که در فیس بوک فعالیت می کنند، توسعه داده شده است.

 

 

اعضای گروه: فرزام جوادی ، محمدرضا سالبخش

 

لینک مربوطه:

https://www.tecmint.com/best-free-open-source-tools-2016/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد