گروه کاربران لینوکس دانشگاه شهید مدنی آذربایجان

لاگ دانشگاه آذربایجان :: Azarbaijan University Linux User Group

گروه کاربران لینوکس دانشگاه شهید مدنی آذربایجان

لاگ دانشگاه آذربایجان :: Azarbaijan University Linux User Group

آز سیستم عامل

وبلاگ:
 اکثرا نکات قالب بندی متن  و وبلاگ نویسی رعایت نشده است: مثال قالب بندی: تراز کردن متن -

استفاده از سایز بندی، شماره گذاری و رنگ ها برای عناوین ، فونت و اندازه مناسب برای متن اصلی،

استفاده از کادر مخصوص اسکریپت برای کدها، تراز تصویرها با متن و ...

مثال وبلاگ نویسی: استفاده از گزینه ادامه مطلب برای مطالب طولانی، رعایت عناصر زیبایی

شناختی بطوریکه هنگام مطالعه متن چشم خواننده خسته نشود، استفاده از تگ های متناسب برای مطلب

پست شده، خوانایی و عدم درهم رفتگی مطالب، متن و تصاویر و ...

لینک به مطلب اصلی باید کامل و مستقیما به پست مربوطه می بود نه به صورت کلی و صرفا به سایت حاوی مطلب

بهترین لینوکس ها بر اساس نظر متخصص ها






دو نفر از متخصصین لینوکس با توجه به تجربیات و ملاک های شایستگی هر نسخه ی لینوکس نظراتی دادند که ما میخواهیم به اونا بپردازیم. انتخاب هر لینوکس شدیدا بسته به شرایط شما داره. چون هر توزیع کننده ی لینوکس برای محصول شخصی خودش ادعای بهترین بودن رو داره. در این مقاله شما خواهید دانست که از نظر این مختصصین ” بهترین توزیع های لینوکسی ” کدام یک هستند .

 

Ubuntu

با اقتباس رسمی Ubuntu mate از خانواده ی  Ubuntu معرفی بسته های اسنپ و محیط رسمی دسکتاپ به gnome  منتقل شد، این بهترین فرصت برای کاربران اوبونتو بود. مزایای اوبونتو عبارتند از: دسترسی به PPA انتشار طولانی مدت برای کسایی که از اپدیت شدن نفرت دارن!
من این موضوع رو قبول دارم که دور نمای اوبونتو به خوبیی که مثل قبل بود دیگه نیست. با وجود اینکه هنوزم بهترین توضیع لینوکس به دلیل داشتن گزینه های دسکتاپ ابونتو هست (XFCE, LXDE, MATE,Gnome).

 

Linux mint

امروزه من به این نتیجه رسیدم که بهترین توضیع لینوکس برای تازه کار ها  لینوکس مینت هست. از پخش  Ubuntu’s LTS ساخته شده، لیوکس مینت به بهترین پیشنهاد بین تمام کاربران لینوکس تبدیل شده. من دوستانی رو دارم که از لینوکس مینت به صورت انحصاری استفاده میکنند و اونا قسم میخورن که بهترین پشتیبانی از سیستم رو لینوکس مینت داره. شخصا من فکر میکنم خیلی مهمه که شخصا امتحانش کنید.
اگه شما از ابزاری که مینت فراهم میکند خوشتون میاد (که خیلی بی نظیره) رنگه سبز خاص مینت در محیط  دسکتاپ رو میخواهید، پس لینوکس مینت رو انگار برای شما ساختند. از یک دیدگاه ثابت، من فکر کنم مینت از ابونتو LTS به عنوان هسته خودش استفاده میکنه خیلی عاقلانس. برای تازه کار های لینوکس و کسایی که طرفدارشن خیلی راحته که بفهمن چرا انقد کاربران لینوکس مینت ازش لذت میبرن.

 

PCLinuxOS

با گذشت هر سال، هنوزم شخصا عاشق PCLinuxOSام! مثل این میمونه که یه دوست قدیمیتون رو که بهش اعتماد دارین رو دوباره ببینید. این ممکنه انتخاب بسته هایی مثل ابونتو  یا arch نداشته باشه، با این حال PCLinuxOS به طرز قابل توجهی از نظر اجرا کردن سیستم عامل پایدار است.
نسخه ی goto را برای کسانی که میخواهند صرفا از لینوکس استفاده کنند پیشنهاد میکنیم. من این نسخه رو برای چند نفر توی یک پست نصب کردم و هرگزم ازش پشیمون نیستم. با پایه ی Mandriva، PCLinuxOS به شما این اجازه رو میده که بدون نیاز داشتن دوباره نصب کردن در هر 6 ماه از یک سیستم عامل قوی لذت ببرید.

 

Elementary

تیم elementary اخیرا از تمام توقف ها رد شد و یک شرکت عالی رو به خاطر app store جدید، و مجموعه ای اختصاص یافته به اپلیکیشن، ساختند. این توضیع برای کسانی که از ویندوز به لینوکس مهاجرت کردند حس راحت تری رو به دلیل شبیه بودن OS X و ویندوز، میده.با این که ممکنه نرم افزار ها فرق داشته باشند، به طور کلی توجه کاربران به این توضیع بی نظیره. با اپلیکیشن های چند گانه و خاص Elementary، سه راه مختلف برای دیدن این که چه چیز هایی رو Elementary به شرایط نرم افزار ها داده. هیچ جای تعجبی نیست که چرا skyrocketing زیر شاخه ی این توضیع لینوکس هست.

 

Solus

شاید جالب ترین توضیع چند سال اخیر، ساختن این لینوکس از هیچ به این سرعت کار کند، به پایداری ادرس تمام shortcoming ها که بقیه توضیع ها بیش از اندازه به آن اهمیت داده اند. بسته ها در پیش نصب این لینوکس و در app store خود آزاده. برای نصب برنامه های Flatpak نیز پشتیبانیی وجود دارد. Solus یک سیستم اختصاصی اجرا کننده ی دسکتاپ برای کاربران خانگی  فراهم کرده مثل کسب و کار های کوچک، گیمر ها، توسعه دهنگان و سازندگان ویدیو/ audio. در راه های زیادی، من میبینم که solus به عنوان توزیع لینوکسی که برای سال های اینده بهش نگاه میشه است. سازندگان این توزیع به دنبال یک رویکرد خاص برای انجام بهتر کار های کاربران، مدیریت بسته ها و عملکرد با جامعه هستند. من میبینم که کارهایی که انجام میدن اینده ی عالیی داره.

 

Antergos

اگر شما میخواهید از بسته های ازاد در Arch AUR استفاده کنید ولی ترجیح میدید از ظاهر شدن “Arch away” برای این که چطوری سیستم شما رو اجرا کنه دوری کنید- احتمالا Antergos یک گزینه ی خوب برای شماست. بر خلاف Manjaro، یک توزیع که از بسته های Arch قبل از انتشار، Antergos یک  Arch با یک مخزن اضافی حساب میشود. هیچ شکی نیست که antergos یک صرفه جویی در زمان به حساب میاد اگر شما میخواهید بدون نیاز به بهینه سازی پیکربندی Arch رو اجرا کنید.  به خاطر داشته باشید که من نمیگم Arch سخته. فقط از wiki پیروی کنید و بقیش با انجام دادن مراحل انجام میشود. اما یک تنظیم خوب توزیع که شبیه Antergos باشه، باعث گرفته شدن مقداری زمان اضافه میشه. پیشنهاد من به شما اینه که اگه شما میخواهید چیزی در مورد اینکه توزیع های لینوکس چطوری کار میکنن، از Arch استفاده کنید ولی اگه قصد شما استفاده کردن از دسکتاپ با دسترسی به AUR باشه، از Antergos استفاده کنید

 

Tails

امروزه حریم شخصی یک مرز نهایی به شمار میره. متاسفاده پیدا کردن حریم شخصی آنلاین خیلی سخت شده. خوشبختانه توزیع ها مثل Tails باعث این شدند که به وجود اومدن حریم شخصی مقداری راحت باشه. بر روی Debian ساخته شده و توسط موزیلا و Tor پشتیبانی میشه. Tails از سازمان های پشتیبانی که از حریم شخصی همایت ویژه میکنن استفاده میکند. به دلیل اینکه Tails دارای یک طراحی حرفه ای که بدون نیاز به نصب شدن بر روی کامپیوتر داره، وقتی که اینترنت شما قطع میشه یا کامپیوتر شما خاموش میشه، هیچ ردی از فعالیت های شما بر روی هارد درایو کامپیوتر باقی نمیمونه. از جمله خوبی های این توزیع میشه به این اشاره کرد که فلش درایو ها رو به رمز گذاری برای تمام فایل های زخیره شده تشویق میکنه. بر رویفایرفاکس  برای هر جایی از HTTP استفاده میکنه، وقتی که در حال حذف کردن یک فایل منبع باشد از Nautilus Wipe استفاده میکند. شاید جالب ترین جنبه ی استفاده از Tails این باشه که طوری طراهی شده که تمام ورودی/خروجی از tor network انجام میشه. این شامل مرورگر شما و بقیه ی اپلیکیشن های نصب شده بر روی سیستم شماست میشود.

 

Fedora Workstation

اکثر توسعه دهندگانی که من میشناسم که از Arch استفاده نمیکنند، از Fedora Workstation استفاده میکنند. به همراه ساخته شدن پشتیبانی Docker و تمرکز فوق العاده ی توسعه دهنگان، تعجبی نیست که چرا ما توسعه دهنده ها و حرفه ای های IT رو شبیه هم میبینیم یکی از بهترین خدمات Fedora این است که برای کسایی که از Red Hat (RHEL) یا CentOS استفاده میکنند، استفاده کردن از Fedora خیلی طبیعی ست. -این فقط زمانی کار میکند که از Red hat استفاده شود.- Fedora  مثل Red hat یا CentOS نیست. به طور ساده مکمل ها در صورت استفاده ی افراد از RHEL یا CentOS استفاده میشوند.

 

openSUSE

من سالهاست که از  openSUSE استفاده میکنم، این لینوکس برای کاربران سازمانی خیلی ابزار عالیی داره. ویژگی هایی که به نظر من بیشتر در مجموعه ابزار برجسته است بهش میگن YaST. این مجموعه ابزار یک  ویژگی پیکربندی ست، در بین بقیه چیزهای برای کاربران openSUSE باز میشود.

 

Bruce Byfield’s picks

بهترین لینوکس همیشه بستگی به طرز تفکر هر شخص داره. در لیست بهترین توزیع های لینوکس من بستتگی به منافع آن لحظم داشته. یک یا دو تا توزیع در لیستم بودند. اما بقیه معمولا به یک چیزی شدیدا افتخار میکنند و فرق میگذارند. بزارید روراست باشم، من همیشه بیشتر دنبال دسکتاپ لینوکس بودم تا دنبال گستردگی لینوکس ها. برای من محیط های دسکتاپ جایی هستند که نو آوری رخ میدهند. در واقع، من قبول دارم که توزیع ها خیلی سرو صدا دارند. چیزی که احتمالا اشتباه باشه.




منبع :    www.howtoforge.org

نوشته شده توسط : مهدی عباسی (941831227)



4 مورد از بهترین نرم افزارهای لینوکس برای دانلود زیرنویس فیلم

  آیا با تهیه زیرنویس فیلم های مورد علاقه خود به خصوص در توزیع های دسکتاپ لینوکس دچار مشکل می شوید؟ اگر چنین است، پس شما  مسیر درستی را برای کشف راه حل هایی برای مشکل خود خواهید داشت.
  در این پست، ما باید از برخی برنامه های کاربردی عالی و متقابل برای دانلود زیرنویس های فیلم استفاده کنیم. توجه داشته باشید که لیست زیر    بر اساس هیچ نظم قطعی  آماده نشده است، اما شما می توانید برنامه های مختلف را امتحان کنید و بدانید که کدام یک برای شما مناسب تر است.

  با ما همراه باشید تا لیست اصلی را دنبال کنیم 

   ادامه مطلب ...

CentOS Atomic Host

 CentOS Atomic SIG یک نسخه به روز شده از (CentOS Atomic Host (7.1711 منتشرکرد، یک سیستم عامل لینوکس طراحی شده برای اجرای محتویات لینوکس می باشد،  بر اساس استاندارد CentOS 7 RPMs ساخته شده است و  نسخه های اصلی موجود در Red Hat Enterprise Linux Atomic Host دنبال می کند.




این نسخه به روز رسانی جزئی نسبت به نسخه قبلی centos دارد. Core Atomic این نسخه نسبت به نسخه های قبلی (7.1710) تغییری نکرده است.


CentOS Atomic Host شامل این نسخه های اصلی Coreمی شود:

atomic-1.19.1-5.git48c224b.el7.centos.x86_64

cloud-init-0.7.9-9.el7.centos.2.x86_64
docker-1.12.6-61.git85d7426.el7.centos.x86_64
etcd-3.2.7-1.el7.x86_64
flannel-0.7.1-2.el7.x86_64
kernel-3.10.0-693.5.2.el7.x86_64
kubernetes-node-1.5.2-0.7.git269f928.el7.x86_64
ostree-2017.11-1.el7.x86_64
rpm-ostree-client-2017.9-1.atomic.el7.x86_64

دانلود CentOS Atomic Host

  Atomic CentOS Hostبه عنوان یک  VirtualBox یا  Libvark-format Vagrant box یا به عنوان یک ISO قابل نصب،  qcow2 یا  Amazon Machine  image در دسترس می باشد.

ارتقاء CentOS Atomic Host

اگر شما یک نسخه قبلی از CentOS Atomic Host را اجرا می کنید، با اجرای دستور زیر می توانید به نسخه فعلی ارتفا دهید:


atomic host upgrade#



نام و نام خانوادگی: معصومه پورعلی

شماره دانشجویی: 931831214

منبع اصلی: https://seven.centos.org

How to Install Adobe Reader on CentOS 6.3

 Adobe ReaderAdobe Reader برنامه رایگان ایجاد شده و توزیع شده توسط Adobe Systems است و برای مشاهده، خواندن و تعامل با فایل های PDF مفید است. همچنین به عنوان Acrobat Reader شناخته می شود. در این پست، در مورد نحوه نصب Adobe Reader در CentOS 6.3 32 بیتی مطالبی را به اشتراک می گذارم


دانلود نرم افزار ادوبی نسخه 32 بیتی:

.


نصب   the Adobe Repository 32-bit x86

اکنون شما آماده نصب Adobe Reader در CentOS 6.3 هستید


http://www.ehowstuff.com/how-to-install-adobe-reader-on-centos-6-3

941831203شماره دانشجویی