گروه کاربران لینوکس دانشگاه شهید مدنی آذربایجان

لاگ دانشگاه آذربایجان :: Azarbaijan University Linux User Group

گروه کاربران لینوکس دانشگاه شهید مدنی آذربایجان

لاگ دانشگاه آذربایجان :: Azarbaijan University Linux User Group

تغییر دادن آدرس IP از طریق خط فرمان


تغییر دادن آدرس IP از طریق رابط گرافیکی کار ساده ای است اما لینوکس این امکان را به ما می دهد که از طریق خط فرمان نیز این کار را به آسانی انجام دهیم.

این روش در تمامی لینوکس های Debian-based مانند Ubuntu کار می کند.برای شروع ifconfig را در Terminal وارد کرده و Enter  را بزنید. این دستور تمامی رابط های شبکه ای را در سیستم لیست میکند بنابراین آدرس رابط هایی را که میخواهید تغییر دهید نت براداری کنید. 



برای تغییر تنظیمات نیز از دستور ifconfig استفاده می کنیم ولی با کمی  پارامتر بیشتر دستور زیر رابط  شبکه ای را که اسمش "eth0" است را به آدرس  102.168.0.1  تغییر داده و زیر شبکه 255.255.255.0  را به آن انتصاب می دهد.   




شما همچنین می توانید آدرس آن را در هرلحظه عوض کنید. اگر ifconfig  را  دوباره  اجرا کنید خواهید دید که رابط  شما با مقدار تازه نمایش داده می شود.



همچنین اگر نیاز به تغییر مسیر پیش فرض رابط شبکه ای کردید می توانید از دستور route  استفاده کنید.  برای مثال دستور زیر مسیر رابط "eth0" را به 192.168.0.253  تغییر می دهد.




برای مشاهده  تنظیمات  جدید  نیاز به  نمایش routing table  دارید. دستور زیر را در Terminal  وارد کرده  و Enter  را بزنید.  




منبع :

https://www.howtogeek.com/118337/stupid-geek-tricks-change-your-ip-address-from-the-command-line-in-linux/ 


محمد لشکری بخشایش -951830284   

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد