گروه کاربران لینوکس دانشگاه شهید مدنی آذربایجان

لاگ دانشگاه آذربایجان :: Azarbaijan University Linux User Group

گروه کاربران لینوکس دانشگاه شهید مدنی آذربایجان

لاگ دانشگاه آذربایجان :: Azarbaijan University Linux User Group

docker

Dockerیک ابزار است که اجازه می دهد تا یک نوع خاص از مجازی سازی انجام شود .

Docker اجازه می دهد تا یک برنامه با استفاده از یک تصویراجرا شود, Docker به صورت عملی بر روی یک سیستم اجرا میشود. یک تصویر را می توان دانلود یا ایجاد کرد که بعدا می تواند اجرا شود. هنگامی که تصویر بارگذاری و اجرا می شود، یک کانتینر نام دارد. یک کانتینر منابع گرد آوری شده برای برنامه را در داخل کانتینر اختصاص داده است. ممکن است یک ظرف بتواند تقریبا یک کل سیستم عامل (OS) یا یک برنامه واحد باشد. تغییرات را می توان در ظرف Docker ایجاد کرد و به تصویر Docker ذخیره کرد. برنامه های خارج از ظرف نمی توانند به راحتی با برنامه های موجود در ظرف ارتباط برقرار کنند.البته ممکن است ظرف ها با ظروف دیگر ارتباط برقرار کنند. 

توجه: در سیستم عامل میزبان اطلاعات Docker در '/ var / lib / docker /' ذخیره می شود.  

وقتی یک کانتینر در حال اجرا است، سربارهای واقعی وجود ندارد زیرا هسته لینوکس میزبان پروسه در حال اجرا است. در هنگام اجرای یک ماشین مجازی (VM) شبیه CPU، RAM و فضای هارد درایو نیست. اجازه دهید Docker نصب شود و من می توانم منابع مورد استفاده یک ظرف را به شما نشان دهم. 

نصب اوبونتو:برای نصب Docker در اوبونتو باید Ubuntu 14.04، 16.04 یا 18.04 را اجرا کنید. اگر قبلا "docker" یا "docker-engine" نصب کرده اید، باید آن را حذف کنید. برای حذف نسخه قدیمی Docker، موارد زیر را انجام دهید: کد: sudo apt حذف docker docker-engine docker.io اگر برنامه ها نصب شده اند و شما آنها را حذف می کنید، فایل های ذخیره شده در '/ var / lib / docker' حفظ می شوند. قبل از نصب docker-ce جدید باید مطمئن شوید که نسخه کرنل شما 4.x است و نه 3.x. نسخه 3 کرنل لینوکس کار خواهد کرد، اما تنها از یکی از دو درایو ذخیره سازی استفاده شده توسط Docker پشتیبانی می شود.

. توجه: در یک ترمینال run 'uname -r' برای پیدا کردن نسخه فعلی در حال اجرا میباشد.

صائب ایمانزاده 951830214

نیما رحیم زاده951830235

منبع:www.linux.org



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد