گروه کاربران لینوکس دانشگاه شهید مدنی آذربایجان

لاگ دانشگاه آذربایجان :: Azarbaijan University Linux User Group

گروه کاربران لینوکس دانشگاه شهید مدنی آذربایجان

لاگ دانشگاه آذربایجان :: Azarbaijan University Linux User Group

اخبار: مشکل BIOS در نسخه 17.10 اوبونتو



شرکت کانونیکال پس از گزارش اختلالات BIOS بر تعدادی از لپ تاپ های Acer، Lenovo و Tooshiba، کاربران را از دانلود کردن اوبونتو 17.10 "Artful Aardvark" از وب سایت خود، بازمی دارد.


این اشکال، که توسط گروه پشتی اوبونتو به عنوان یک مشکل "اساسی و بحرانی" یاد شده است، بنابر این گزارش می تواند BIOS بیش از 20 دستگاه را خراب کند. این مسئله همچنین بر روی نسخه های دیگر توزیع مبتنی بر لینوکس اوبونتو همانند نسخه 16.04 و  در بسته های "OEM" و "HWE-EDGE" نیز تاثیر می گذارد.


بر اساس اطلاعات ارائه شده در این گزارش، 70 نفر از آن تحت تاثیر قرار گرفته اند.با اینکه برخی از سایت ها راه حل هایی برای حل این مشکل ارایه داده اند ولی سایت دانلود برای اوبونتو 17.10 کاربران را از دانلود این نسخه تا زمان انتشار یک راه حل اساسی منع کرده است.


Canonical در سایت می گوید: "پس از انتشار راه حل نسخه ثابت دوباره فعال خواهد شد.  کاربرانی که هنوز میخواهند این نسخه از اوبونتو را دریافت کنند، میتوانند از فایلهای دانلود شده و torrents استفاده کنند.


Canonical عامل این باگ را فعال کردن درایور های Intel SPI در کرنل موجود در اوبونتو 17.10 بیان می کند. این شرکت اعلام کرده است که این سیستم هنوز برای استفاده در دستگاه های کاربر نهایی آماده نیست. ولی یک راه حل موقت شاید غیر فعال کردن درایور ذکر شده باشد.


Canonical بیان می کند که احتمالش بسیار کم است که کسی از این درایور به خاطر برخی کارهایش استفاده کند. بنابراین هیچ اختلالی پس از حل این مشکل در روند کاربری ایجاد نمی شود. راه حل ذکر شده در بالا نیز در برخی سیستم های مشکل دار تست شده اند و نتیجه مثبت بوده است.


بنابر یک گزارش، این باگ کاربران را از ذخیره کردن تنظیمات جدید در BIOS و بوت کردن از USB به مشکل مواجه می کند( به بیان دیگر، سیستم کلا USB را شناسایی نمی کند.) همانطور که در برخی از فروم های Lenovo بیان شده، این یک مشکل اساسی است چرا که برخی کاربران روش بوت کردن جایگزین ندارند (مانند درایو نوری).


نوشته شده توسط: مهران رمضانیلر، 941831222

منبع: بتا نیوز

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد