گروه کاربران لینوکس دانشگاه شهید مدنی آذربایجان

لاگ دانشگاه آذربایجان :: Azarbaijan University Linux User Group

گروه کاربران لینوکس دانشگاه شهید مدنی آذربایجان

لاگ دانشگاه آذربایجان :: Azarbaijan University Linux User Group

نسخه نهایی فدورا 22 منتشر شد






هم اکنون افتخار داریم تا انتشار نسخه نهایی توزیع محبوب فدورا 22 را به شما عزیزان اطلاع دهیم.فدورا که یک توزیع از سیستم عامل قدرتمند لینوکس/گنو میباشد،همواره سعی می کند تا آخرین نرم افزار های آزاد و متن باز را ارایه دهد.هم اکنون توزیع فدورا 22 با امکانات و ویژگی های جدید منتشر شده است و کاربران علاقه مند می توانند آن را دانلود کنند.

فدورا 22 مانند فدورا 21 شامل سه نسخه اصلی server,cloud,workstation می باشد که در ادامه تغییرات هر یک ذکر خواهد شد.لازم به ذکر است که در ورژن جدید فدورا،مدیر بسته DNF به جای yum جایگزین شده است.dnf یک مدیر بسته خط فرمان می باشد و دستورات آن به همان سادگی yum می باشد و از libsolve استفاده می کند و هم چنین شامل تغییرات و و بهبود هایی نیز می باشد.اگر شما در این نسخه جدید از دستور yum استفاده کنید،به شما اخطار می دهد که این دستور قدیمی شده و باید از  DNF به جای آن استفاده کنید.

تغییرات در قسمت workstation :

همواره فدورا بهبودهایی را برای میزکار خود به ارمغان می آورد.Fedora 22 workstation با میزکار Gnome می باشد که این نسخه از فدورا شامل تغییراتی است که به برخی از آنها در اینجا اشاره می کنیم مانند طراحی دوباره Gnome shell،اطلاع رسانی ترمینال پس از پایان یک کار طولانی و ....

تغییرات در قسمت server و cloud :

ویرایش Fedora 22 cloud به صورت کامل ادامه دهنده ی چرخه Fedora 21 می باشد و شامل پیشرفت هایی می باشد.

و هم چنین در نسخه ابری فدورا شاهد تغییراتی  از جمله به روز رسانی Docker image و Dockerfiles هستیم.بهبود بخشیدن نسخه Atomic و Vagrant Boxes از جمله دیگر تغییرات می باشد.

در قسمت server نیز شاهد تغییراتی هستیم .

استفاده پیش فرض از فایل سیستم XFS در نسخه سرور از فدورا باعث خواهد شد تا با استفاده از این فایل سیستم بتوان حجم بیشتری از فضای ذخیره سازی را استفاده و مدیریت کرد.استفاده از نرم افزار Cockpit که یک ابزار تحت وب جهت مدیریت سرورها می باشد که به راحتی می توان سرویس های مختلف را مانیتور کرد و یا سرورهای دیگر را جهت مدیریت و مانیتور کردن به آن اضافه کرد.

و در آخر نیز می توان به نسخه هایی از فدورا که به صورت سفارشی و با هدفی خاص تولید می شوند و به آنها spin گفته می شود اشاره کرد که فدورا 22 شامل spin هایی چون Mate-compiz و Xfce و LXDE و .....که در اینجا نمونه هایی از آنها را مشاهده می کنید.

 


 

اعضای گروه :زهرا نظری -عاطفه گودرزی 

منبع :http://www.pcadvisor.co.uk/news/software/fedora-22-arrives-with-faster-package-management-new-features-and-polish-3613820/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد