گروه کاربران لینوکس دانشگاه شهید مدنی آذربایجان

لاگ دانشگاه آذربایجان :: Azarbaijan University Linux User Group

گروه کاربران لینوکس دانشگاه شهید مدنی آذربایجان

لاگ دانشگاه آذربایجان :: Azarbaijan University Linux User Group

?What is the Automotive Grade linux

لینوکس درجه بندی خودرو Automotive Grade Linux)AGL) یک پروژه متن بازمشترک است که شرکت های خودروسازی ، تامین کنندگان و شرکتهای فنآوری را در بر می گیرد تا سرعت و توسعه یک پکیج نرم افزاری کاملا باز برای ماشین متصل را تسریع کند .  

 با استفاده از هسته لینوکس ، AGL ، در حال توسعه یک پلتفرم باز از جبهه ای است که میتواند به عنوان استاندارد صنعت واقعی عمل کند تا بتواند سریعتر از ویژگیهای جدید و تکنولوژیها به کار خود ادامه دهد.

امروزه  linux در همه جا کاربرد دارد ، چه چیزی می توانید در مورد دیدگاه و چشم انداز درAGL رابطه با وسایل نقلیه بگویید؟

 

AGLفقط یک سیستم عامل ساده نیست بلکه خیلی وسیعتر از یک سیستم عامل ساده می باشد در واقع بسته نرم افزاری با محیط کاربری پرطرفدار می باشد.

 AGLاز نظر ساختاری شامل هسته لینوکس، پک پشتیبانی سخت افزاری، میان افزار و ساختار میانی، چهار چوب اصلی API  بسته توسعه نرم افزار و همینطور     نرم افزار مرجع می باشد که در کنار هم یک سیستم کامل و جامع البته با قابلیت شخصی سازی پیشرفته را فراهم می آورد.

AGLدر پی ساخت یک پلت فرم نرم افزاری برای جلوگیری از تکه تکه شدن صنعت خودرو سازی است. هدف ما نوآوری و ساخت و توسعه یک پلت فرم باز و مشترک که بتواند با استاندارد های بالای صنعت خودرو خود را وفق دهد می باشد. ما استفاده های متعدد و مجدد از نرم افزار ها را امکان پذیر ساختیم و از طریق توسعه اکو سیستم AGL و زنجیره های تامین که همگی از یک کد پایه بهره می برند  قادر به کاهش از بین رفتن شرکت ها هستیم.

 تهیه کنندگان و پشتیبانان قادر به ساخت یک محصول واحد و نصب و راه اندازی آن بر روی تعداد متعددی از محصولات هستندو نیازی به طراحی و تولید نسخه های مختلف و انحصاری  برای کارخانجات مختلف و مدلهای مختلف خودرو نیست.

AGl ابتکارعملی است، که اهداف و ویژگی های آن عبارتنداز:

1) به رهبری پروژه  Automotive Grade linux collaborative  که بنیاد لینوکس است اجرا شده است .

2) درمورد بهبود سازه های متن باز برای استفاده درخودروتدابیری اندیشیده اند .

3) به دنبال یک سیاست جدید بالادست برای انتشاربهبود است .

4) از یک پلت فرم مرجع مشترک برای تست ویکپارچه سازی استفاده میکند .

پروژه Automotive Grade linux collaborative    توسط هیات مشاوره AGL وکمیته اجرایی تنظیم شده است وتمام کارهاتوسط گروه های کارشناسی انجام میشود .

توزیع AGL :

AGL یک توزیع لینوکس مخصوص خودرو را ایجاد می کند که یک نرم افزار را که در تعدادی از مکان های پیشین مانند GENIVI و  Tizen IVI که نوشته شده است را یکپارچه می کند .

پشتیبانی سخت افزاری:

AGL دو نوع حمایت سخت افزاری را در اختیار دارد: BSPs مرجع و BSP های محلی .

BSP محلی که توسط شرکت های حامی خود نگهداری می شوند و در سیستم Jenkins CI ما موجود می باشد. BSP های مرجع هر روز ساخته می شوند و به طور کامل نتایج آزمون در هر انتشار اصلی AGL در دسترس است .

زیرسیستم ها ونگهدارنده ها:

معماری نرم افزار AGL برای تعیین مکان هایی که هماهنگی و یا بخش هایی که معماری عمودی وجود دارد استفاده میشود ،که می تواند به عنوان بخشی از توزیع بزرگتر مدیریت شود، در نمودار زیر نشان داده شده است. برای هر یک از این زیرسیستمها، یک زیرسیستم نگهدارنده وجود دارد. در برخی موارد یک معمار زیر سیستم وجود دارد.

تمرکز اصلی ما بر روی infotainment می باشد .(در توضیح infotainment :از ترکیب دوکلمه information وentertainment بوجود آمده استو در کل یک کلمه تبلیغاتی است که هر دو جنبه اطلاعات دهی و سرگرمی مد نظر می باشد یعنی به تعبیری اطلاعات دهی با استفاده از روش های سرگرم کننده) دلیل تمرکز بر روی این موضوع وجود نقطه ضعفی عمده در رابطه با این موضوع در پیکره محصولات ارائه شده توسط کارخانجات اتومبیل سازی می باشد. ولی در تابستان پیش رو ما دنبال ارائه راه حل هایی برای این موضوع هستیم و برای محقق سازی این هدف بر روی telematics (گزینه هاو موارد متعددی را شامل می شود از جمله این موارد برقراری ارتباط حین رانندگی مانند دستور صوتی تماس یا دستورات صوتی ارسال و خواندن پیامک می باشد. از دیگر قابلیت ها دستیابی به نقشه وGPS می باشد) و HUD  (در توضیح 

HUD همانطور که از نامشان پیداست نمایشگر هایی هستند که درست در جلوی چشمان شما قرار دارند این نسل از نمایشگر های بسیار جدید از شیشه اتومبیل برای ارائه اطلاعات مورد نیاز مانند سرعت ، دور موتور ، شماره دنده ، میزان سطح بنزین و.... استفاده میکنند.) و نقشه راه ها شامل نقاط امنیتی سطح بالا و سیستم های ADAS پیشرفته رانندگی شامل طیف متععددی از سنسور ها و راننده اتوماتیک استفاده خواهیم کرد.زمانی که AGL گواهی امنیت کاربردی را بدست آورد هیچ گونه محدودیتی برای نوع برنامه های کاربردی در اتومبیل ها وجود نخواهد داشت.

این تکنولوژی جدیدی است روی ماشین ها پیاده سازی میکنن و میتونید به منابع زیر برای اطلاعات بیشتر سربزنید.

منابع:

https://wiki.automotivelinux.org/

http://www.embedded-computing.com/automotive/2018-top-embedded-innovator-dan-cauchy-automotive-grade-linux

نویسنده : حانیه نهاله 941832242

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد